Friday, January 21, 2011

aku apa?

hey bunga...
kau sangat harum
sangat cantik...
warnamu menarik hatiku....
mahu saja ku sunting lalu ku suburkan di halaman rumahku....
agar halamanku juga menjadi harum dan indah dgn hadirnya mu...
akan aku jagamu dan belai mu selalu...
aku terhibur bila melihatmu...


tapi kenapa???
kenapa hari ini kau tidak lagi seperti dulu...
kelopak2 mu semakin hari semakin layu
dedaun mu mulai luruh satu persatu..
kau hanya menungu masa untuk rebah jatuh ke bumi...


AKU....
tidak mahu jadi seperti bunga itu....
yang rupanya cantik tapi akhirnya layu...
lantas dibuang begitu saja....
pedih....
pedih apabila bunga itu tidak ada harganya lagi...


AKU..
mahu menjadi seperti matahari,
yang tetap bercahaya. 
Walau malam datang menjelma, 

cahayanya pada bulan tetap menerangi 
walaupun  gerhana ia akan tetap kembali menyinari..


p/s:haha....jiwang yawww!!