Wednesday, October 27, 2010

Terima kasih pakcik

hari ni aku ngan kyra kuar pg pasar malam.mule2 pg jaya one coz kyra mahu bayar bil P1wimax.then terus pg pasa malam.aku sangat rindu mahu makan AIS KRIM goreng...wah..lame tak makan.kiteorg beli and duduk kat taman permainan sebelah pasar malam tu sambil borak2...kalau nk kenal kyra click cni.KYRA

tibe2...datang seorang pakcik ni.die tegur kiteorang.
        "awak berdua ni menuntut kat cni ke?"tnye pakcik tu sambil mnunjuk ke arah uia.
aku dgn kyra masing2 berpandangan.lalu mengangguk seraya berkata
        "ye..."
then pakcik tu pun cakap..
         "pakcik tgk bagus betol awak berdua ni makan duduk je kat cni.mak bapak ampa mmg pndai ajaq ampa noh. selalu nye pakcik tgk ada yang makan minum sambil jalan.tak elok lagsung.tak sopan la kan.owg pompuan plak tu.kalau duduk cam ni baru la baguih.baru la ada orang nk masuk meminang."kata pakcik tu panjang lebar.
kami berdue hanye tersengih jer....dan mengiyekan saje ape yg pak cik tu ckp....then pk cik tu pon kate...k la pakcik pegi dulu....kami pon ckp...terime kasih pak cik....hee

aku agak bangga lah jugak.tapi sebenarnye aku pon selalu jgak mnum berjalan.dah terbe'at da.nk wat cam ne.hehe.

aku bkanye ape...btol jugak pak cik ni ckp.mmg bnyak owg ske yang makan n minum berjalan.bukan ape,tak elok sgt kan.tambah2 plak pompwan.mg la tak manis.

sekadar nk ingatkan...walaupun dunia skarang dah maju . kita sebagai manusia sepatutnye masih menitikberatkan soal kesopanan dan kesusilaan.masih ade insan yang masih suke tgk generasi yang baru ni stil mementingkan soal adab.kite tawu kan.generasi yang lame tu penting untuk mendidik anak2 dalam acuan yang betul.


hmm....aku tulis ni bukan nk bangge diri atau nak ckp aku ni seba elok.aku pon cam budak2 skrrg....terikut-ikut dgn trend zaman skarang.hhuhu

pepon terima kasih pakcik!!hehe