Saturday, September 4, 2010

raya kecik raya besaq!!!!

wah....pejam celik pejam celik dah nak sampai raye...bulan puase pon dah nk abis....skrg ni manusia sangat2 lah busy nak menyambut hari raya puasa yang bakal menjelma tak lama lagi....huhuu


teringat waktu kecik2 dulu...pepagi raya tu da bangun p surau..bukan smyg raya pon.tggu org bg dwet raya ja,,,haha...pastu,pi rgaya ngan kawan2 jalan kaki ja...satu kmpung wooo...mahu tak gelap muka aku time tuh...tp time tu aku nk kira pa...asal dwet raya ada sudah ....tu yang paling syok tuh...hehe


lagi satu dapat p makan macam2 kuih yg depa sediakan...wah...gelojoh...tapi aku tak suka sangat...sebab time tu aku paling suka makan laksa....huhu...gulp~~kecur air liur weh....nk laksa!!nak laksa!!


law kat umah...selalu nya...mak selalu wat soto ka,lontong ka,laksa,mee bandung ka...macam2 la..juadah akan bertukar setiap kali raya.. tu yang paling syok..hehe.....huhu..nk btaw kat ampa...umah aku slalunya mg ramai gila yg nk mai...satu mb sebab mak aku masak sedap...aku pon masak gak...*tipu tipu* haha..lagi satu sbab abah rmai kawan....so depa slalu mai..


law yang dak2 laki mai tu...depa tu bkan apa...mai nk usya akak aku ja..aku taw sangat...haha


then...bila da besaq sket...malas aku nk kutip dwet raya...segan cek...so dok umah ja la...tolong apa yang patot,...masak ka...potog ketupat ka..tu yang xbest haha...biasanya aku cepat2 nk p raya umah kgkwan aku semata-mata nk lari..tak mo wat keja dapoq...ceh...pemalas nye ank dara...haha


lg satu,bebudak kecik yang lepas dapat dwet raya kat suro...terus terkam umah kiteowg....aku pelik btoi...tawu la aku ni ade sifat2 keibuan...*tipu lagi* haha...hmm...agaknya bab depa tgk atap umah aku yang nk sama cam warna langit tu kot...nmpak lawa ja....cepat2 mai serbu...haha


hmm....k lah...nk chow da....gonna miss u ma blog...sorry la merepek bnyak kat cni...heehe
daa~~