Wednesday, April 7, 2010

Aku Kuat Kerana Kamu

hmm....tetibe rase rindu kat keluarga datang menerjah di ruang ingatan
rindu sangat terutama kat arwah abah
15 Ramadhan 1429 H,satu detik yang paling menyedihkan dalam hidupku
abah pergi buat selama-lamanya
waktu itu aku masih dalam sedang menghadapi percubaan SPM
abah mengalami sakit buah pinggang,serangan jantung dan darah tinggi,
pada mulanya hanya dianggap demam biasa
sampailah ianya menjadi parah
hari terakhir aku berjumpa abah kat hospital adalah sehari sebelum abah pergi
sejujurnya,aku tak sempat nak  mintak maaf dgn abah
pesanan akhir pun tidak sempat
abah menghembuskan nafas terakhirnya di hospital Baling,lebih kurang pukul 1@ 2 lebih
waktu itu aku baru balik dari sekolah dan baru habis dari percubaan SPM 
aku masih berada di rumah
yang berada di sisi abah waktu itu hanyalah mak..
mak menemani abah di saat nafas terakhirnya.
aku dan adik beradik yang lain tidak sempat bertemu abah..
"abah,maafkan segala kesilapan,kesalahan and halalkan makan minum dila.dila mintak ampun sgt2.bnyak dosa kat abah...dila sayang kat abah"
Ya Allah,kau tempatkanlah abah dalam kalangan orang2 yang beriman,ampunilahsegala dosanya,ya Allah
amin...
 
ini gambar kenangan raye 2007.raye terakhir bersama abah.

 
~alif~

pemergian abah diganti dgn kehadiran 3 anak sedara ku
rafiq,alif dan aizad..
mengubati duka...
 
~rafiq~

tapi kenangan bersama abah akan sentiasa di ingatan...

kepada mak tersayang,dila sayang mak
mak adalah mak yg terbaik di dunia dan di akhirat
dugaan yang menimpa,mak tabah mengharungi
mak terus kuat disamping kami walaupun setelah ketiadaan abah
mak lah sumber inspirasi dila
doakan kejayaan dila ye
rindu,cinta dan sayang mak..