Thursday, August 27, 2009

Ada hikmah di sebalik sesuatu..

Bangun sahur pagi tadi,aku tak tawu nape la ati aku tak tenteram giler...bercelaru...geram,marah,tension....sumenye bercampur-baur...aku tak tawu nape...tapi aku ade terjage mase tido...lam kol 4...aku tgk kaki member aku sebelah ni mghala kat pale aku...tido apecam gitu??nape die tido beralih arah...sdgkan die nampak aku tidur kat arah tu...jgnla mghalakan kaki kat pale aku..tak ade adab ke???geram aku...pantang tol kaki menjulur arah aku...pale lak tu...bab tu pagi tu aku rase geram sgt...ya allah...tak tawu nak ckp ape...budak bandar mmg cam tu kowt..hmm...law kat kg...aku hala kaki kat org sket pon da kne marah...pastu lagi satu,bangun sahur...turunla bawah..nak tgk makanan ape yg ade kat kiosk...tapi hampeh...kurang menyelerakan btol+nak abis dah...beli je la...nak wat cam ne...makanla aku nasi yg tak seberape tu...time2 camginila aku teringatkan umah....beznye sahur kat umah...sume mak sediakan...baru aku tawu betape sengsaranya ku berjauhan dgn keluarga....tapi takpe la...ade hikmah di sebalik sumenye...Allah tu maha mengetahui...
pepon aku harap kehidupan kat u ni dapat aku tempuh dgn penuh kesabaran...harap begitula...
wassalam...